Workshop Botanisch tekenen en schilderen

in historische tuin van het museum

Prijs: € 25,00 p.p.

In de prachtige museumtuin wachten talloze bloemen en planten geduldig om in mooie aquareltinten vastgelegd te worden. Samen trekken we de tuin in op zoek naar een mooie plant of bloem om binnen op papier vast te leggen.

Met Marja Ouwerling, een ervaren docent van creatief centrum ’t Atelier zullen we de kunst van het aquarelleren ontdekken en verfijnen. We beginnen met een potloodschets waarin de hoofdlijnen worden vastgelegd. Vervolgens komen de aquarelverf en de penselen erbij en tot slot voegen we met de kroontjespen en inkt de laatste details toe, waar door je schilderij tot leven komt.

Of je nu een doorgewinterde kunstenaar bent of pas je eerste stappen zet, deze workshop biedt een prachtige kans om te groeien en te creëren. Want in de wereld van kunst is er maar één gouden regel en dat is : Oefening baart kunst! En wat de materialen betreft, die zijn inbegrepen. Zorg wel dat je iets bij je hebt om je schilderij veilig naar huis te kunnen vervoeren.

De workshop start om 13.30 uur en duurt 2,5 uur. De prijs is € 25,00, waarbij een kopje koffie of thee is inbegrepen. Er geldt een maximum van 12 deelnemers.
Voor donateurs en houders van een museumkaart geldt een korting van € 5,00 die bij binnenkomst op 28 juni wordt terugbetaald. De prijs komt voor hen uit op € 20,00.

Aanmelding en betaling vooraf is benodigd. Dat kan via onderstaand formulier. Na versturing van je aanmelding (kan voor meerdere personen tegelijk), krijg je direct een verzoek tot betaling. Pas na betaling is je inschrijving definitief.